jannekedelange.reismee.nl

Time flies

Lieve lezers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Maar zeker niet omdat ik minder te vertellen had. Ik heb het de laatste tijd juist erg druk gehad (ook met leuke dingen)!

Nu mijn stage is afgerond, ga ik verder met mijn onderzoek. Ik doe onderzoek naar de lange termijneffecten van het Opvoedingsprogramma bij personen met zeer ernstige meervoudige beperkingen. Een deel van die groep was ook al de groep met wie ik werkte tijdens mijn stage. Het is de bedoeling dat ik hier op Curaçao alle gegevens verzamel en dan heb ik in Nederland nog tot eind juni om mijn thesis af te schrijven. Tot nu toe ben ik goed op weg en heb ik een groot deel van mijn ruwe data al binnen, deze moet ik nog wel analyseren. Ook heb ik vragenlijsten uitgedeeld aan begeleiders. Ik heb al heel veel geduld leren krijgen hier op Curaçao en dat is maar goed ook, want het invullen van de vragenlijsten gebeurt niet vanzelf. Ik moet er echt achteraan, want anders wordt het niet gedaan. Met het schrijven van mijn inleiding ben ik ook al een heel eind op weg, dus dat is mooi :)

Een week nadat ik mijn huisgenootje uit Groningen heb uitgezwaaid, ben ik samen met Jurgen weer naar het vliegveld gereden, want nu kwam mijn familie langs! Met maar liefst vijf mensen! Naast mijn ouders waren ook mijn zussen en de vriend van mijn zus mee. We brachten ze naar hun mooie villa met zwembad. 's Avonds hebben we heerlijk pizza bij Zanzibar gehaald. Van tevoren had ik niet echt bedacht hoeveel tijd ik bij ze zou zijn, omdat ik ook nog voor de studie bezig moest, maar het was toch wel heel fijn dat ze er waren, dus de volgende dag heb ik een grote tas met spullen gepakt en ben bij ze ingetrokken. Ik heb ze veel van het eiland kunnen laten zien. We begonnen met Willemstad waar 's avonds ook een grote carnavalsoptocht was. Echt heel leuk om te zien met heel veel verklede mensen in een parade tussen versierde wagens en muziek. Verder heb ik met snorkelen het Tug bootje laten zien, hebben we de Christoffelberg beklommen en zijn naar stranden zoals Kleine en Grote Knip, Kokomo en Cas Abao geweest. Ook de sfeer van zaterdagavond bij Zanzibar heb ik ze mee laten pikken. Maar naast deze voor mij inmiddels bekende dingen, heb ik ook nieuwe dingen gedaan en gezien. We zijn naar het slavenmuseum geweest met een groot stuk geschiedenis van Curaçao, erg interessant. Ook zijn we naar een national park geweest, met zoutpannen waar ook flamingo's leven. Leuk om weer eens een nieuw stukje van Curaçao te ontdekken! Met z'n allen hebben we nog eens heerlijk gebarbecued en de laatste avond zijn we uit eten geweest. Helaas moest Jurgen werken, maar omdat we bij Zanzibar gingen eten, was hij er toch een beetje bij.Het was heel leuk om eens te laten zien waar ik al die tijd al heb verbleven, het was een heerlijke tijd! Het voelde even als vakantie, ook al ging ik af en toe maar niet mee, zodat ik toch wat voor de studie kon doen.

Mijn familie was nog niet mijn laatste bezoek, want ook een vriendinnetje van de studie (Mirna) is nog langs gekomen en dat was erg gezellig! Ook haar heb ik meegenomen naar de mooiste plekjes van Curaçao. Ze kwam op vrijdag aan, dus we hadden lekker het hele weekend. Van maandag tot en met vrijdag heeft ze zelf een auto gehuurd, zodat ze ook op pad kon op dagen dat ik voor de studie bezig ging. Ellis en ik hebben om de beurt een dag vrij genomen, zodat we ook nog dingen samen konden doen. Zo ben ik op mijn vrije dag maar liefst voor de vierde keer de Christoffelberg opgegaan. Het blijft een hele workout, maar wel een leuke die wordt beloond met het mooie uitzicht boven. Daarna zijn we naar de strandjes in Westpunt gegaan: Play Kalki en Playa Forti waar we bij een heel bijzonder (vies, rommelig) restaurantje gingen lunchen. We hadden zo'n honger dat het best wel smaakte. We zaten op een mooi plekje een paar meter boven het water, waar vandaan we nog twee zeeschildpadden zagen. Toen we ze even later wilden gaan zoeken met snorkelen, waren ze helaas onvindbaar. Op zaterdag zijn we op aanraden van mijn familie naar Boka Ascension geweest. Een heel mooi stuk natuur en een inham vanaf de zee waar heel veel zeeschildpadden leven. Ook hier stonden we op een rots een paar meter boven de zee, maar het was heel leuk om af en toe die kopjes boven te zien komen! Weer een prachtig voor mij nieuw stukje Curaçao ontdekt. Daarna gingen we door naar Cas Abao waar Ellis en Mirna een introductieduik gingen doen. Ik lag heerlijk op het strand en toen ik een stukje ging lopen, werd ik aangesproken door een vrouw of ik misschien op de foto wilde voor haar webshop Love Ibiza waar verschillende asseccoires worden verkocht. Het leek mij wel leuk en het volgende uur droeg ik allemaal gekleurde armbandjes en werden er foto's gemaakt. Zij was heel enthousiast, dus ik ben benieuwd naar de foto's! Op zondag heb ik lekker met Mirna aan het zwembad bij Saint Tropez gelegen. 's Avonds met Ellis erbij uit eten geweest en daarna naar beachfestival bij Cabana. Vandaag (maandag) zat Mirna's bezoek er helaas ook alweer op.

De tijd hier gaat echt snel. Jurgen en ik zijn hier nu al ruim een half jaar. De laatste maand komt hij fijn bij mij wonen. Jurgen werkt nog tot en met 17 maart bij Zanzibar. Komende weken ga ik nog even keihard bezig voor de studie, zodat we hopelijk in de laatste 2 weken nog heerlijk wat dagen samen kunnen genieten. Want dat doen we!

Heel veel liefs weer en nu kan ik wel zeggen: Tot gauw! Xx

Reacties

Reacties

Liane

Geniet er nog van , voor je het weet ben je weer in Nederland :)!
Succes met je laatste dingen voor je studie.

Michelle

Jaaaa bijnaaaaa

Michelle

Wow er mist een deel van m'n vorige bericht haha,

Geniet nog maar even lekker van Curaçao en hopelijk heb je je laatste twee weekend nog lekker vakantie met Jurgen! Succes nog met je onderzoek en tot over een maandje!!
Dikke kus!

Annemieke

Heel leuk verhaal weer Janneke. Ik heb ze allemaal met plezier gelezen. Ik vond het geweldig op Curaçao!! Heel leuk om te zien waar jullie nu al zo lang wonen en van dichtbij meemaken waarover je schrijft. Succes met de laatste loodjes en zeker genieten....van de zon en de warmte. Liefs, uit koud Nederland

Haralt, Ciska en Fien

Klinkt allemaal weer heerlijk Janneke. Geniet van jullie laatste maand, wij kijken uit naar jullie terugkomst! :-)

Albert en Hennie Lucas

Wat weer een mooi verhaal Janneke. Respect dat je 4 x de Christoffelberg beklommen hebt. Wij vonden het heel zwaar met die warmte. Maar een prachtig uitzicht!
Nog veel plezier de laatste maand. Tot 31 maart.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!