jannekedelange.reismee.nl

Drukke en leuke maand januari

Lieve allemaal,

Januari was een drukke maand, maar ook erg leuk! Sinds mijn vorige update is er weer veel gebeurd en heb ik veel gedaan. Allereerst was ik druk met het afsluiten van mijn stage. Ik moest nog hard werken om alles op tijd af te krijgen. Dit was af en toe lastig, omdat mijn stagebegeleidster zwanger is. Echt heel leuk voor haar! Omdat ze zich toen niet fit voelde, was ze veel afwezig, wat voor mij af en toe lastig was met het plannen van afspraken waar ik haar bij nodig had. Maar uiteindelijk is alles zo goed als afgerond. Mijn begeleidster uit Nederland was de laatste week ook op Curaçao. Samen met haar hadden we een eindgesprek. Mijn stage en stageverslag zijn samen beoordeeld met een 8,5, echt super fijn!! Vanaf nu ga ik me vol op mijn onderzoek richten, want dat is ook nog een hele klus om alle gegevens te verzamelen. Daarnaast moet ik deze periode ook weer een vak volgen, dus ik blijf druk voor de studie.

Maar gelukkig is er ook tijd voor leuke dingen af en toe!Met Jurgen heb ik af en toe leuke dagjes, het gaat nog steeds erg goed met ons! Op een middag zijn we naar Punda gegaan en hebben daar heerlijk geluncht. Ook zijn we even de stad in geweest waar hij een mooie zonnebril heeft uitgezocht. Als afsluiter hebben we een heerlijk ijsje genomen. We volgen nu ook samen wie is de mol haha. Ik kan echt wel genieten van zulke momenten samen.

Ik ben zelfs een weekendje weg geweest naar Aruba! Ik ben er in mijn eentje heen gevlogen, maar daar waren 2 meiden die mij kwamen ophalen die ik ken uit Ruinerwold. Één van hen liep er stage en en de ander was ook op visite bij haar. We hebben een heel gezellig weekend gehad! Ik heb in 3 dagen tijd veel van het eiland gezien. Zo zijn we naar Babybeach geweest, hebben we een jeep gehuurd en hebben langs de noordkust gescheurd en door het national park Arikok gereden. Wat een wegdek was dat, met veel gaten, hobbels, stenen en heuveltjes. Maar uiteindelijk kwamen we aan bij de prachtige natural pool, een door de rotsen afgescheiden stuk waar zeewater binnenliep. Hier hebben we heerlijk in gezeten en gesnorkeld. De laatste dag dat ik er was gingen we windsurfen. Echt super leuk om te doen! Ook nog bij een prachtig strandje gesnorkeld. De avonden gingen we heerlijk uit eten, dronken heerlijke cocktails en lachten om Amerikanen die overdreven aan het dansen waren. Het was echt heerlijk om een weekendje even weg te zijn, maar terug op Curaçao is dan toch ook wel weer fijn.

Op Aruba bleek wel hoe leuk het is leuk om af en toe bekenden tegen te komen. Het was dan ook heel leuk toen mijn huisgenootje uit Groningen mij kwam opzoeken! Zij is ruim 10 dagen bij mij op vakantie geweest. Ik heb haar veel van het eiland kunnen laten zien en heb zelf ook veel nieuwe dingen ontdekt. Omdat ik nog wel een paar dagen naar stage moest, had ze zelf een auto gehuurd zodat ze af en toe ook zelf op pad kon. Samen hebben we de Christoffelberg beklommen, zijn we naar de grotten van Hato en veel verschillende strandjes geweest. Ook zijn we naar de aloë vera plantage en de struisvogelfarm geweest. Samen met Jurgen erbij hebben we heerlijk een keer bij restaurant de Gouverneur gegeten. Daarnaast hebben Jurgen en ik voor het eerst gedoken! Voor mijn verjaardag had ik van zijn ouders een proefduik gekregen, deze hebben we bij Playa Porto Marie verzilverd. Hoewel ik het wel spannend vond, was het een hele gave ervaring! Daarna gingen we heerlijk picknicken bij Santa Cruz. Samen met een andere vriendin zijn we nog naar de Blauwe kamer geweest, dit is een grot waar je naar binnen kunt zwemmen. Eerst moesten we daarvoor wel een heel eind lopen en van de rots springen, maar het was het waard. Daarna gingen we SUPpen (Stand Up Paddelen) bij Cas Abao. Natuurlijk heb ik haar ook meegenomen naar alle bekende strandfeesten. Het was een hele leuke tijd en het voelde voor mij ook een beetje als vakantie! Helaas kwam daar een einde aan en heb ik haar gisteren weer naar het vliegveld gebracht.

Nu ben ik weer even terug in real-life en ga komende tijd maar even hard bezig voor de studie! Het is wel balen dat heel veel lieve mensen die ik hier heb leren kennen nu weer naar Nederland gaan. Ik zal hen gaan missen. Voor mij begint het aftellen ook al bijna, nog maar 2 maandjes hier.. ;)

Heel veel liefs!

Reacties

Reacties

Nikki

Super leuk Jannie! Een wat een goed cijfer voor je stage. Gaaf dat je je eerste duik hebt gehad! Oeh en Gouverneur is gezellig he! Daar zijn wij ook geweest. Nog heeel veel succes met studeren.

pa en ma lucas

Goedemorgen Janneke,
Wat weer een leuk verhaal.
Een super cijfer voor je stage.!
Succes met je onderzoek.
Wij vinden het leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie.
Af en toe samen leuke dingen doen.
De Christoffelberg zul je nu wel heel goed kennen.
Aruba was ook leuk zo te lezen.Is het duiken je meegevallen ?

Groet
Pa en ma Lucas

Chris..

Waauw! Echt super trots op je, goed cijfer! Gaaf dat jullie hebben gedoken!! Aftellen.... ik kan niet wachten tot jullie terug zijn! :-)

XXX

Haralt, Ciska en Fien

Klinkt allemaal weer heerlijk Janneke! Nu nog even knallen en blijf al die leuke dingen doen op de dagen dat je vrij bent of jezelf soms even vrij moet geven. Time flies...
Groetjes!

Liset Smit

Hi Janneke leuk je verhaal te lezen. Heel veel succes nog met je opdracht voor school en geniet nog van de 2 maanden daar! Liefs Liset

Herry en Jacolien

Hey Janneke. Het gaat super daar uit je verhalen te lezen! Stage afronden met een 8,5 dat is toch geweldig! Gefeliciteerd en succes met je onderzoek en studie. Jullie doen tussen het werken en leren door heel veel leuke dingen. Geniet er nog van de laatste paar maandjes!! Groetjes aan Jurgen en dikke kus van ons.X

(tante) Magda

Hoi Janneke,

Heel leuk die verhalen van jou, ik benijd je!
Als het goed is zijn nu je ouders en zussen bij je.
Veel plezier met ze en doe ze maar de hartelijke groeten van mij en Willem!

Magda

Hoi Janneke,

Nog een maand en dan zit het ervoor jou ook weer op, geniet nog maar volop van het goeie leven? Het zou zomaar kunnen dat je Mark en zijn vriendin tegenkomt!
Zij zijn namelijk tot donderdag bij jou in de buurt in Livingstone Jan Thiel baai appartement.

Groetjes Magda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!