jannekedelange.reismee.nl

Feestdagen

Allereerst wens ik iedereen een heel gelukkig en gezond 2016! En zoals ze dat hier zeggen: bon aña/ felis aña!

Het is alweer even geleden sinds mijn vorige update, dus hoog tijd voor een nieuwe! Het gaat nog steeds super hier. Op stage was december een drukke en hectische maand. Kerst wordt hier heel uitbundig gevierd, dus iedereen was daar druk mee, alles werd mooi versierd. Er was een keer een kerstmarkt georganiseerd, waar we even zijn gaan kijken. Hierbij werd geld opgehaald voor de organisatie.We hadden afsluiting van het Opvoedingsprogramma waar we mee werken. Hierbij werd door de begeleiders een aantal dingen gepresenteerd waar het afgelopen jaar aan was gewerkt. Heel leuk om te zien wat ze hadden gedaan en wat je met zo’n programma kunt bereiken. Ik deed de eindevaluatie van de Belgische stagiaire, dus ook dat werd afgesloten. De laatste week voor mijn vakantie hadden we met het team een luxe lunchbuffet in een groot hotel. Het was een gezellige middag met de collega’s en het eten smaakte goed!

De vorige keer vertelde ik over een boottrip die we hadden gewonnen. Deze hebben we gelijk het weekend erna verzilverd. We vertrokken met zes meiden vanaf Blue Bay op een vissersbootje. We gingen richting Kokomo. Onderweg stopten we en konden we even gaan snorkelen. Na nog een poos verder gevaren te hebben, gingen we weer terug. Toen we er bijna waren, zette de kapitein plotseling nog even flink het gas aan en zo scheurden we over de zee, wat een verrassing, heel gaaf!

De week erna was het eindelijk vakantie!! Ik was er echt even aan toe, want naast de weekenden had ik sinds september maar één echte vrije dag gehad. Hoe kan het ook anders, ik ben in die twee weken heel vaak naar het strand geweest! Het begon gelijk op vrijdagmiddag, toen ik met een vriendin mee kon naar haar ouders die in een resort bij Santa Barbara zaten. Dit was voor mij een nieuw strand. Verder ben ik met vriendinnen (weer) naar Cas Abao, Kokomo, Lagune en Jan Thiel geweest en het verveelt nog steeds niet! Met Jurgen ben ik laatst heerlijk bij Kokomo gaan lunchen & een dagje aan het strand gelegen. Altijd fijn om samen te zijn! Verder gingen alle feestjes ook gewoon door, zoals bij Wet & Wild, Zanzibar, Cabana en beachfestival bij Cabana, erg gezellig. Helaas ging één van de meiden alweer naar Nederland, met een paar anderen heb ik haar op het vliegveld afgezet.

Kerst was voor mij erg rustig. Helaas moest Jurgen alle feestdagen werken. Op eerste kerstdag heb ik pilav gekookt. ’s Avonds gingen we met een vriendengroep eten en ieder had wat lekkers gemaakt. Daarna nog naar de beachparty 'Full Moon' geweest. Tweede kerstdag heb ik bij het zwembad bij Saint Tropez gelegen. Daar leerde ik leuke mensen kennen en heb onder andere een tijdje met Kenny Tete (voetballer bij Ajax) gepraat. ’s Avonds ging ik werken in de muntverkoop bij een concert van Jan Smit. Via een huisgenootje van Jurgen die bij een cateringbedrijf stage loopt, ben ik eraan gekomen. Ik heb niet veel van het optreden gezien, maar het was een erg gezellige avond. Ik werd gelijk gevraagd om die maandag weer te gaan werken! Dus dit heb ik gedaan. Er was toen een groot feest waar veel Antillianen op afkwamen. Allemaal helemaal uitgedost en ik heb erg veel muntjes verkocht. Het was leuk om te doen en het leverde mooi een extraatje op. Dit geld kon ik mooi gebruiken om te winkelen. Met Ellis ben ik naar Shoppingcentre Sambil geweest. Daar kocht ik een mooi jurkje en een shirtje.

Op Oudjaarsdag ging ik met twee meiden naar het centrum van Willemstad (Punda). Daar was ‘Pagara’. Ieder jaar wordt een meterslange rol vol met knalvuurwerk afgestoken. Minutenlang hoor je alleen maar geknal en komt er veel rook vanaf. Daarnaast was er muziek en werden er biertjes gedronken. De oliebol kon natuurlijk ook niet ontbreken! ’s Avonds eerst rustig aan gedaan en daarna naar de Pondjesbrug gegaan. Daar zaten we met een grote groep meiden te wachten tot het 12 uur was. Toen iedereen Nieuwjaar gewenst. Helaas bleef de grootse verwachte vuurwerkshow uit en viel het vuurwerk een beetje tegen. Het nieuwe jaar hebben we verder ingeluid bij Zest, naast Zanzibar. Daar zag ik Jurgen die eerst moest werken. Er was een dj met leuke muziek, drankjes en gezelligheid. Het was een mooi begin van het nieuwe jaar. 1 januari was sowieso een heerlijke dag! Al vroeg waren we weer wakker, want we wilden op tijd bij Zanzibar zijn voor de Nieuwjaarsduik en wilden vooral de Unoxmuts niet missen. Het was er al erg druk. Er waren nog heel veel mutsen, maar het was maar goed dat we op tijd waren, zodat we nog op een strandbedje konden liggen. Aan de duik deden zo'n 3000 mensen mee! Zo gaaf en sfeervol! De rest van de dag heerlijk rustig op het strandbedje gelegen wat wel fijn was na het korte nachtje.

Mijn laatste vakantiedag ging ik naar Fuikdag. Dit is een typisch Curaçaos evenement. Tientallen boten gaan dan richting de Fuikbaai. Daar gaan alle boten voor anker. Er wordt muziek gedraaid en iedereen gaat met iets dat drijft het water op. Eerst had ik een (eigenlijk veel te duur) ticket gekocht, maar een avond van tevoren werd ik gevraagd om gratis met een meisje mee te gaan! Last minute heb ik mijn kaartje nog weten te verkopen. Het was echt een heerlijke dag!!

Helaas kwam er toen weer een einde aan die heerlijke vakantie. Nu nog een maandje knallen op stage, daar heb ik nu ook wel weer een beetje zin in.

Tot gauw & liefs,
Janneke

Reacties

Reacties

Pa en Ma Lucas

Weer super leuke verhalen en foto,s . Nogmaals de beste wensen voor 2016 voor jullie .
Wanneer we dit lezen hebben we zo weer zin om naar die strandjes te gaan. Vooral die plaatselijke tradities zijn leuk De feestdagen zijn weer achter de rug . Nu weer in het ritme komen . Jurgen heeft gewoon doorgewerkt dus die blijft mooi in het ritme .
Wat leuk dat je al die bekende voetballers ontmoet .
Blijf samen je dingen doen maar blijf vooral genieten .
vergeet ook niet te sporten !
Wij houden contact en we missen jullie !!

Michelle

Klinkt weer heerlijk! En wat ben je bruin!!
Geniet nog maar even goed daar!
En daarna snel terug komen want ik mis je!
Groetjes aan Jurgen!
Dikke kus

Haralt, Ciska en Fien

Wij wensen jullie ook een fantastisch 2016 dat voor jou in het teken mag staan van afstuderen, je diploma in ontvangst nemen en een leuke baan vinden!

Leuk om weer een verhaal te lezen en foto's te bekijken, Haralt is vooral onder de indruk van jullie boot ;-)
Fijn dat jij even vrij hebt gehad en leuke dingen hebt gedaan, dat heb je verdiend! Nu nog even knallen en die laatste loodjes wegen vast niet zwaar want ze vliegen daar voorbij. Succes meid!
Groetjes van ons en een dikke kus van Fien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!