jannekedelange.reismee.nl

Blijven genieten

Hoihoi,

Het is alweer een poosje geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven, dus hoog tijd voor een nieuwe update!

Het gaat hier en met mij erg goed! Ik ben eigenlijk al helemaal gewend aan Curaçao. In tegenstelling tot de kou in Nederland, is het hier nog steeds warm. Gelukkig is het vergeleken met een maand geleden soms wel iets kouder en dan is het nog steeds over de 30 graden overdag.

Ik zal maar weer beginnen met te vertellen hoe het op stage gaat. Hier kan ik kort over zijn, het gaat goed! Ik begeleid nu zelf drie groepen, heb alle werkzaamheden hierin van mijn begeleidster overgenomen en eigenlijk gaat dit prima. Ik weet waar ik aan toe ben en hoe ik mijn werkzaamheden kan verdelen, dus dit is wel fijn. Ook krijg ik steeds positieve feedback. Met mijn onderzoek ga ik ook de goede kant op, want ook hier krijg ik steeds positieve feedback op :)

Het is wel druk allemaal. Naast stage ben ik ’s avonds vaak nog bezig voor de studie. Ik volg videocolleges, omdat ik binnenkort een tentamen moet maken en het stageverslag dat ik moet schrijven is een groot project. Maar als ik hier doordeweeks goed mee bezig ben, kan ik in de weekenden lekker genieten van de leuke dingen die we dan doen.

Ieder weekend gaan we (Ellis en ik) overdag wel naar het strand en ’s avonds naar feestjes. Zo zijn we naar de opening van Club Air (een nieuwe openluchtdiscotheek) en Full Moon party op Kokomo Beach geweest. Verder gaan we nog regelmatig naar Wet & Wild en Zanzibar. We hebben al best veel mensen leren kennen die we steeds weer tegen komen en dat is wel heel gezellig. Af en toe rijden we richting het westen om weer een nieuw strandje te ontdekken. Met Jurgen ben ik naar Blue Bay geweest en met Ellis en Marcella (die we hier hebben leren kennen) ben ik naar Playa Lagun gegaan. Daar hebben we zelfs een zeeschildpad gespot! Het blijft heel mooi al die witte stranden en lichtblauwe zee in de verschillende baaien.

Zondag 11 oktober was een bijzondere dag, want de familie van Jurgen kwam! Jurgen en ik haalden zijn ouders, twee broers, schoonzus en nichtje ’s avonds op van het vliegveld en brachten ze naar hun appartementen (met zwembad!). Het was echt leuk om na zo’n lange tijd weer bekenden te zien en bij te praten. Omdat ik eigenlijk een gewone stageweek had, ben ik maandag na stage naar Zanzibar gereden, waar we heerlijk uit eten zijn geweest. Woensdag had ik wel een dagje vrij genomen. We zijn toen met de hele familie naar de Kleine en Grote Knip gegaan voor een heerlijk dagje strand. ’s Avonds hebben we lekker gebarbecued. Donderdag is eigenlijk mijn thuiswerkdagje, maar deze dag ben ik weer met de familie op pad gegaan. Met een deel van de familie hebben we de Christoffelberg beklommen. Dit is met 372 meter de hoogste berg van Curaçao. Het was wel heel zwaar en warm om te doen, maar ook echt heel erg leuk met sommige stukjes echt klimmen en zeker de moeite waard voor het uitzicht! ’s Middags ben ik met familie Lucas Junior naar een ander strandje gegaan en we kwamen uiteindelijk uit bij het strandje waar de Tuk boat ligt, een gezonken bootje. Ik ben naar de plaats gezwommen waar die lag en kon hem zo zien liggen met mijn duikbril, echt gaaf! ’s Avonds hebben we weer met z’n allen gegeten.

Vrijdag zijn Ellis en ik met drie andere meiden uit eten geweest bij een sushitent. Dit was niet zo’n heel groot succes, dus daarna maar lekker een McFlurry gehaald haha. Ook zijn we nog even naar Wet & Wild geweest. Het was een gezellig avondje!

Zaterdag ging ik weer met Jurgen en de familie op pad, alleen kreeg de auto een lekke band! We zijn toen met Jurgens auto verder gereden. De mannen gingen naar Zanzibar en met de vrouwen gingen we naar Kokomo Beach. Daar was het ‘snorkelen’ (alleen met duikbril) echt heel gaaf. Het leek wel een natuurfilm onder water met grote scholen vis die door scholen met nog grotere vissen werden opgejaagd en vanuit de lucht ook nog werden aangevallen door pelikanen. ’s Avonds zijn we weer met z’n allen uit eten geweest bij Zanzibar. Zondag hebben we eerst samen ontbeten en daarna hebben de mannen (echt super!) ervoor gezorgd dat onze auto weer rijdt. ’s Middags zijn we naar Porto Marie gegaan voor weer een heerlijk dagje strand en ’s avonds hadden we een feestmaaltijd met de barbecue. Het was helaas alweer de laatste avond voordat de familie weer naar Nederland zou vertrekken.

Maandag na stage zouden Jurgen en ik de familie weer naar het vliegveld brengen. Dit liep alleen allemaal net iets anders dan de bedoeling. We stonden voor een stoplicht toen ik in de achteruitkijkspiegel ineens rook onder Jurgens motorkap vandaan zag komen! Hij is snel naar de kant gereden en ik heb de volgende afslag genomen. Een deel van de familie en koffers bracht ik alvast naar het vliegveld. Jurgen belde zijn baas die de rest heeft opgehaald. Daarna ben ik Jurgen weer op gaan halen. We waren al bang dat we geen afscheid meer zouden kunnen nemen, maar (gelukkig) had het vliegtuig vertraging en konden we nog samen eten. Zo konden we het nog fijn afsluiten, want wat een fantastische week was dit. Het voelde echt als vakantie en ik ga ze echt allemaal missen!

Liefs van mij!

Xxx

Reacties

Reacties

Haralt, Ciska en Fien

Mede dankzij jullie hebben wij ook een geweldige week gehad! Bedankt!
Groetjes van ons en lekker blijven genieten daar.

Pa en ma Lucas

Het was voor ook voor ons een geweldige week .
Leuk om te zien hoe jullie daar leven en vooral genieten .
blijf ook de komende maanden hard werken en genieten .
Wij zullen jullie missen .

Marloes

Super Janneke (& Jurgen)!
Geniet!!
xx

Ome Jan en tante Truus

Hallo lieve Janneke
Eindelijk jouw site opgezocht en gelezen hoe jij daar studeert,werkt en tijd hebt om te genieten soms met Jurgen. Ook heel leuk dat je schoonfamilie is geweest.

Ga zo door en het komt helemaal goed met jou.
En alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag ,morgen.

Groetjes en liefs, ook aan Jurgen.

Tante Magda en Willem

Hoi lieve jarige Janneke,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een
mooie dag van! Je schrijft leuke verhalen, ga zo door!
Voor je tentamen, heb je dan verbinding met Groningen via internet?? Veel succes nog en vooral genieten.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!