jannekedelange.reismee.nl

Alles begint al te wennen

Hoihoi!

Alles begint hier al steeds meer te wennen: de warmte, de muggen, de omgeving,het verkeer en de cultuur. Dit is wel prettig!Op stage hebben we afgesproken dat we doordeweeks4 dagen stage lopen van ongeveer 8 uur/half 9 tot 4 uur/half 5 met een uur pauze tussendoor. Iedere donderdag kunnen we dan zelf bezig gaan met onderzoek. Zo ook afgelopen donderdag. We zijn eigenlijk de hele dag thuis gebleven om aan ons onderzoeksvoorstel te werken. We gaan onderzoek doen naarde invoering van een programma dat is ontwikkeld voor personen met ernstige meervoudige beperkingen bij personen met minder ernstige beperkingen en mijn deel zal bestaan uit onderzoek naar de lange termijneffecten van het programma voor personen met ernstige meervoudige beperkingen op wie het programma sinds meer dan vijf jaar wordt toegepast. Vrijdag hadden we onze eerste hele dag stage.

Het weekend was echt heerlijk. Helemaal niet erg om na 3 daagjes alweer vrij te zijn! Zaterdag zijn Ellis en ik naar de bank gegaan om hierook een rekening te openen. Dit scheelt in de kosten, omdat iedere keer dat je geld opneemt of moet pinnen er transactiekosten overheen gaan. Daarna hebben we Jurgen opgehaald en zijn we naar de Cornelisbaai gegaan, praktisch naast Mambo Beach. Ellis had een snorkelsetje mee, dus dit was de eerste keer dat we onder water konden kijken en heel veel visjes zagen, heel mooi! Daarna zijn we naar Jan Thiel gegaan. Jurgen moest weer werken en Ellis en ik gingen heerlijk zwemmen. De happy hour bij Zanzibar hebben we natuurlijk meegepikt. De hele avond hebben we hier gedanst op blote voeten in het zand bij live muziek en een dj, echt leuk! Om 12 uur sluit Zanzibar iedere dag, dus gingen wij nog even verder feesten bij een discotheekje Mojitos dat er naast ligt. Toen Jurgen vrij was, kwam hij daar met zijn collega's ook naartoe. Het was echt een hele gezellige (late) avond!
Zondag hebben weeerst vooral rustig aan gedaan. We brachten Jurgen weer naar zijn werk en wij gingen deze keer visjes en koraal bekijken bij de mooie Caracasbaai. We werden nog uitgenodigd voor een barbecue door Nederlanders die met gasten van hun bed & breakfast daar waren, maar we hadden al besloten om naar Mambo beach te gaan waar iedere zondagavond feest is. Hier weer een leuk avondje uit geweest, maar niet te laat gemaakt, want de eerste echtestageweek stond voor de deur.

Maandag was iknog wel moe, maar het was een heel mooi weekend. Op stage gaat het goed,we vinden er steeds beter onze weg. Ik vind het heel interessant om overal mee te kijken. Verder proberen we wat Papiaments te leren. Dit is wel heel handig, omdat de meeste cliënten helemaal geen Nederlands kunnen. Het meeste personeel gelukkig wel, maar vergaderingen gaan ook veelal in het Papiaments. Vanaf volgende week ga ik naar een andere locatie, omdat de andere begeleidster terug is van vakantie. Morgen gaan we daar voor het eerst kijken.Ik ben benieuwd, maar heb er zin in!

Lieve groetjes!

papa en mama Lucas

Leuk verslag weer Janneke. Je hoeft Jurgen niet meer te halen en brengen in ieder geval. Een mooie Deawoo zag ik. Veel succes nog met je stage en het leren van de taal. Groetjes van ons

Herry en Jacolien

Hoi Janneke en Jürgen,
Voor ons is de vakantie weer voorbij, tijd om jouw enthousiaste verhalen te lezen Janneke. Leuk om jullie zo te volgen tijdens deze belevenis. Eerst een heerlijke week vakantie daar samen en nu is het echt begonnen. Janneke veel succes met en plezier op je stage en Jürgen succes met je werk daar. We zijn benieuwd naar jullie verhalen en blijven jullie volgen. Groetjes en een dikke kus van ons.

Fam.Oostenbrink Wanneperveen

Hoi Janneke en Jurgen,
Hele mooie foto:s gezien.er zijn er bij die ons wel bekend voor komen o.a die van de Juliana brug in Willemstad en de drijvende markt,vlak bij de draai brug.
Heel veel succes met de studie en werk.
Gr. Uut Vene.