jannekedelange.reismee.nl

Nu gaat het echt beginnen

Wat hebben we een heerlijke vakantie gehad. Veel gezien en gedaan en vooral heel erg genoten!! Ik ben blij dat we deze eerste week al op CuraƧao verbleven en al zoveel moois hebben gezien. Zo konden we ook alvast een beetje wennen aan de warmte, de cultuur en inmiddels kunnen we de weg ook al aardig vinden.

Op zondag zijn we bij ons huisje gebleven. We hebben heel veel sites bekeken, op zoek naar een nieuwe auto. Want als we deze dinsdag in zouden leveren, zouden we er voor de periode erna twee nodig hebben. Dit was nog best wel lastig, omdat veel auto'sal verhuurd waren of ze waren veel te duur voor ons.
's Middags haalden we Ellis van het vliegveld, die vanaf nu bij mij in huis woont. Al vroeg heb ik een lekkere maaltijd op tafel gezet en daarna gingen we met z'n drieƫnrichting Mambo beach om lekker uit te gaan! Zondag is hier blijkbaar de stapavond. We troffen het mooi, want het was Happy Hour bij Wet & Wild. Een super gezellige beach club met leuke muziek en het was veel drukker en gezelliger dan de vorigekeer (maandag) dat we op dit strand waren. Hier hebben we de hele avond gedanst :)

Maandag zijn we 's morgens naar de Girobank gegaan, omdat we een betaling moesten doen voor onze verblijfsvergunning die we de volgende dag zouden gaan aanvragen. Gelukkig was dit vrij snel geregeld. Op de terugweg nog even bij wat autobedrijfjes langs gegaan, maar zonder succes. We vonden een nieuwe, goedkopere supermarkt vlak bij ons in de buurt en hebben daar wat boodschappen gedaan. Tussen de middag aten we warm (lekker rijst met vis), omdat Jurgen 's avonds zou gaan verhuizen. Ik heb hem bij zijn huisje gebracht en kennis gemaakt met zijn huisgenoten. Hier gaat hij zich komende maanden vast thuis voelen!

Dinsdagbegonnen Ellis en ik met een rondje hardlopen. Onderweg ging het ineens heel hard regenen, heerlijk!Ikhaalde Jurgen op omnaar de Toelatingsorganisatie te gaan om onze Verklaring van Rechtswege aan te vragen. Dit is een verblijfsvergunning voor als jelanger dan6 maanden op CuraƧao verblijften voor Jurgen is hetook een werkvergunning. We hadden eigenlijk om 10 uur een afspraak, maar voordat we geholpen werden was het kwart over 12! Bleek ook nog eens dat ƩƩn handtekening van Jurgens werkgever origineel moest zijn en geen kopie mocht zijn. Wij zwaar teleurgesteld, gauw naar Zanzibar gereden en weer terug en toen werden we gelukkig gelijk weer geholpen en is deaanvraaggelukt. (Het was toen bijna 2 uur). Om 2 uur moesten wede auto weer bij het verhuurbedrijf inleveren. Dus gauw nog even getankt, toen vast in het verkeer en kwart over 2 waren we daar. Zij brachten ons weer naar huis. Ellis had inmiddels een leuk dealtje voor een auto gevonden en ook voor Jurgen was er een auto onderweg. Aan het eind van de avond was dan eindelijk toch alles geregeld. Wat een hectisch dagje was dat!

Woensdagwas dan de eerste echte dag dat ik naar stage ging. We werden heel vriendelijk ontvangen en hebben een rondleiding gekregen en met heel veel mensen kennis gemaakt. Daarna waren we gelijk al aanwezig bijeencliƫntbespreking. Wat een indrukken gelijk al de eerste dag, maar ik heb er heel veel zin in om hier de komende maanden ervaringen op te gaan doen! We beginnen rustig aan, want na dit ochtendje waren we alweer klaar voor deze dag. Thuis gauw weer een korte broek aan gedaan en daarna naar Willemstad gereden. Onderweg kwamen we nog langs Fort Waakzaamheid. Deze hebben we even bekeken en vanaf hier hadden we een mooi uitzicht over onder andere de kern van Willemstad.Demiddag hebben we in het centrum doorgebracht. We haalden verse groenten en fruit van de drijvende markt en hebben er 's avonds heerlijk van gegeten!

Warme groetjesvanuitCuraƧao!

Liane

Op tijd letten kennen ze daar niet maar wen je vast snel genoeg aan.

Veel plezier en succes

Haralt, Ciska en Fien

Goed bezig dames, al een rondje hardgelopen!
Gisteravond zaten we even met Jurgen op Skype en toen vroeg Fien al vrij snel waar Janneke was....:-) We moeten binnenkort dus maar even Skypen met elkaar.
Succes met de laatste stagedagen voor het weekend waarin jullie ook vast weer leuke dingen gaan doen. Njoy!

papa en mama

We hebben weer genoten van je verslag! Fijn dat jullie meteen
in het team zijn opgenomen. Dan zal morgen allicht het
echte werk beginnen. Zet hem op en dan is het maar weer
zo weekend. Wat zijn Jurgens werktijden?
Liefs, papa en mama

Ada Bayle en Henk de wolde

Leuk om jullie zo te volgen. Jullie hebben het maar druk met alles regelen! Maar ik lees dat nu het "echt" is begonnen. Janneke jij succes met de studie en Jurgen succes met je nieuwe job. Maar vooral ook genieten van alles en van elkaar!