jannekedelange.reismee.nl

Wat is het hier mooi

In ons huisje moeten we vooraf voor de stroom betalen. Je krijgt dan een bepaalde hoeveelheid en wanneer dat op is, heb je geen stroom meer. Het was dan ook even schrikken vlak voordat we in slaap vielen datde stroom uitviel! Wij dachten dat we nog genoeg zouden moeten hebben. Dit was echt niet leuk, want nu deden de koelkast en ventilator het ook niet en zonder ventilator zou het veel te warm zijn om te kunnen slapen. Na ik denk een kwartier ging alle stroom weer aan! Wat een opluchting! Daarna gelukkig wel in slaap gevallen :) De volgende dag op de meter gekeken en bleek dat we nog genoeg aan stroom hadden. Denise vertelde ons toen dat iedere week de stroom er wel een keer af gaat, omdat er dan een tekort is op het hele eiland. Er wordt dan geschakeld zodat daarna als het goed is iedereen wel weer stroom heeft. Dit was wel even handig om te weten!

De afgelopen dagenaan zeebevielen onszeer goed, dus besloten we vrijdag om nog maar eens een mooi strand te gaan opzoeken. Jurgen had weer eens een goed idee, namelijk om naar Cas Abao te gaan. Wel een stukje naar het westen rijden, maar dat bleek het latermeer dan waard te zijn. De weg ernaartoe was op het laatst helemaal door de wildernis; allemaal cactussen en begroeiing van meer dan twee meter hoog. Het laatste stuk moesten we zelfs over een zandpad met allemaal stenen en hobbels. En dan zie je ineens de zee: Het is echt zo'n strand waar je van droomt als je naar Curaçao gaat. Net zo mooi als alle plaatjes op internet, maar dan echt! Wit zand en een baai verscholen tussen de rotsen met water dat lichtblauw kleurt door het prachtige weer. Hier hebben we lekker verkoeling gezocht in de zee en een strandbedje zoveel mogelijkin de schaduw gezet. Het was maar goed dat het later bewolkt werd, want er was niet heel veel schaduw te vinden en anders zouden we wegbranden. De mensen die op Curaçao wonen zeggen zelfs dat het nu wel echt heel warm is en waarschijnlijk ook de hele maand september nog zo blijft. Ik hou heel erg van warm weer, maar van mij zouden er nu zelfs wel een paar graadjes vanaf mogen ;) Nadat we genoten hadden van dit prachtige strand, gingen we op zoek naar Rif St Marie. We hadden gehoord dat we daar bij Karakter heel lekker zouden kunnen eten. We reden eerst een klein stukje verkeerd en kwamen bij Daaibooi beach uit. Ook leuk om dat even gezien te hebben. Al gauw daarna vonden we wel waar we moesten zijn. Ook hier was het heel erg mooi en gelukkig konden we er nog eten. We kregen een tafeltje aan zee en wat was dat mooi en romantisch en lekker om zo bij de ondergaande zon te eten! Prachtig om zote proosten op onze22 maandjes samen. De terugweg was iets minder plezierig. Rijden in het donker is hier geen aanrader. Heel veel auto's hebben verkeerd afgestelde lichten, rijden met groot of zelfs zonder licht. Het is heel erg opletten. We waren blij toen we weer thuis waren!

Zaterdag zijn we ook alweer vroeg op pad gegaan. We gingen eerst naar de MCB-bank, omdat Jurgen een Curaçaose rekening wilde openen. Het wachten duurde erg lang, maar daar moeten we hier ook nog maar een beetje aan wennen en uiteindelijk is het gelukt. Gelijk daarna zijn we naar Sea Aquarium gereden. Dit is een soort mini Dolfinarium. We liepen naar binnen en vroegen of we konden reserveren voor een ontmoeting met dolfijnen. Dit had ik vorig jaar al van Jurgen voor mijn verjaardag gekregen en zouden we zeker nog een keer gaan doen tijdens ons verblijf op Curaçao. Maar ik hoefde niet lang te wachten, want dit kon gelijk om 11 uur al! (het was 10 voor 11). Dus ik heb me snel omgekleed. We kregen wat uitlegen niet lang daarna was het zo ver, lang naar uitgekeken, maar nu was het echt, ik mocht het basin met dolfijnen in! Wauw wat was dit mooi! Jurgen bleef aan de kant om foto's te maken. De trainster liet de dolfijn (Pascu) wat kunstjes doen en leerde ons dingen over het dier. Daarna mochten we hem aaien en er werden foto's gemaakt, terwijl we spelletjes met hem speelden. Wat was dit een super gave ervaring!!! We hebben de rest van het park nog bekeken en zagen haaien, vissen en een enormezeeschildpad. Op het laatst was er nog een dolfijnenshow. Daarna hebben we vlakbij een strandje gezocht en zijn even gaan zwemmen en eten.

Nieuwe foto's zet iksteeds in het oude mapje. Leuk dat jullie dit volgen!

Ayo!

Marjolein

T klinkt helemaal fantastisch daar met al die verschillende strandjes. Bewaren jullie nog wel wat om te ontdekken voor komende maanden? :P

Geniet nog even van jullie vakantie vandaag en succes voor de eerste werkweek!

Haralt, Ciska en Fien

Heerlijke verhalen en erg mooie foto's. Wij staan al te popelen!;-)
Geniet van je laatste 'vakantiedag' Janneke, veel succes morgen!

Liane

Wat een mooie dingen maken jullie mee, geniet ervan

pa en ma Lucas

Wat weer een mooi verhaal en prachtige foto's. Het ziet er prachtig uit! Janneke veel succes morgen en Jurgen dinsdag!

Magda

Hoi Janneke,

Ik krijg al aardig een beeld van het eiland. Leuk geschreven
en vooral mooie foto met de dolfijn.
Veel plezier nog samen!

groetjes Magda en Willem

corry

Geweldig, zoals jullie je vermaken! En wat is Curaçao een
wonderschoon eiland. Is Ellis al gearriveerd?
Ik wens jullie vanaf morgen veel werkplezier en Jurgen
vanaf dinsdag. Zet hem op! Liefs, papa en mama

Chris..

Toppers!

Mooi verhaal en super foto's. Eindelijk een droom uitgekomen Janneke! Leuk!! Deze week even Skypen Jur! ;-)

XXXX

Frank en Sanne

Ha!

Wauw, wat beleven jullie daar leuke en mooie dingen!
Klinkt heel goed allemaal, geniet ervan! Succes met stage en werken, leuk jullie zo te volgen!

Groetjes Frank en Sanne

Marloes

Heee Janneke en Jurgen,

Wauwieee wat een mooie foto's! Heel gaaf.. en super dat je dolfijnendroom is uitgekomen, Janneke :)

Volgens mij hebben jullie hele mooie vakantie gehad samen daar! Vanaf nu heel veel succes beide! En..natuurlijk ook vooral giga blijven genieten!

Leuk om jullie zo te volgen! :)

x Marloes