jannekedelange.reismee.nl

De reis en de eerste dag

Bon dia!

Na veel voorbereidingen en er heel lang naar uitgekeken te hebben, is het maandag 24 augustus dan eindelijk zo ver; dedag is aangebrokenwaaropJurgen en ikvoor ruim 7 maanden naar CuraƧao gaan! Om 4.10 uur ging onze wekker al, omdat we op tijd op Schiphol moesten zijn. Rond 10 uur verlieten we Nederlandse bodem en zo'n 9,5 uur later landden we op het vliegveld van CuraƧao (Hato), de lokale tijd daar was toen ongeveer half 2 's middags. Er is 6 uur tijdsverschil.We kwamenzonderproblemendoor de douane en ook onze koffers hadden we al snel, altijd fijn! Nu kan ons avontuur echt beginnen! Eerste indruk van CuraƧao: het is wel echt heeel warm, haha. De vrouw van wie ik het appartement ga huren (Denise), haalde ons op en bracht ons naar ons huisje waar we de eerste week samen verblijven. Daar had ze al allemaal spulletjes (eten) voor ons klaar staan, zodat we de eerste avond en ochtend door konden komen, heel lief! Het is echt een groot huis!Denise woont zelf in het voorste gedeelte en in het achterste gedeelte zijn nog een super ruime woonkamer met keuken en 3 slaapkamers en 2 badkamers. Ook is er een mooie, ruime tuin.Ik was helemaal gelukkig, hier kan ik de komende tijdmet veel plezierverblijven! Echt super leuk, er lopen zelfs 2 schildpadden door de tuin, waarvan we er nuƩƩntje hebben gezien en Joep hebben genoemd. 's Middags en 's avonds zijn we, moe van de reis,alleennog bij het huisje gebleven. Ik heb mijn koffer uitgepakt en wezijn op tijd gaan slapen.

Dinsdagwaren weal vroeg wakker. Na een ontbijtje hebben we ons georiƫnteerd op huurauto's. We hadden wat gemaild enzijn toennaar een minimarketvan een paar Chinezen gelopen om de nodige inkopen te doen. Ook keken we toen nog naar 3 bedrijven die auto's verhuurden, maar twijfelden hier nog over. Weer thuis hebben we weer verder gemaild en kwamen toen bij een prima bedrijf en dealtje uit. Aan het begin van de middag zijn we opgehaald en hebben op kantoor het ƩƩn en ander doorgenomen en mochten toen de auto mee. Vanaf daar gingen we mooi op zoek naar Mambo beach. Wij dachten dat dit een hele happening zou zijn, maar konden het alleennergens op de bordjes vinden. Uiteindelijk zijn we er toch gekomen, maar het was niet helemaal zoals we hadden verwacht. Het was er helemaal niet druk en ook de muziek die we dachten dat er zou zijn, was er maar met mate. We hebben wel een heerlijk middagje aan het strand gehad. Want wat is het daar mooi! Prachtig strand met palmbomen en helder blauw zeewater, wauw. Dit was waar we zo naar hadden uitgekeken,nu konden we echt genieten!

Liefs!

Haralt, Ciska en Fien

Klinkt goed en leuk dat je en blog gaat bijhouden!:-)
Geniet van jullie week vakantie, het heerlijke weer en de prachtige stranden.

Annefleur

Leuk Jannie!
Super veel plezier :D

Dikke kus!

Ryanne

Mooie foto's al!! :) veel plezier!

Chris..

Lekker genieten de eerste week toppers!!

Greetje dekker

Leuk om zo nog wat van je te horen. Wat zullen jullie mooie dingen beleven.
Dorpsnieuwtje: Bram de ram is gestolen vAn de brink. Zal wel met het dorpsfeest te maken hebben.
Groet greetje

Marlou

Jullie zijn dus zeg maar in het paradijs! ;-)
Geniet van jullie weekje 'vrij'!

mama, ook namens papa

Fijn dat het huis zo goed bevalt en dat Denise al het een en
ander had ingeslagen. Wij wensen jullie een heel fijne
bijkomweek en dan er langzaam tegenaan.
Veel succes, liefs XXX