jannekedelange.reismee.nl

Lekker weertje, lekker sfeertje

Hallo allemaal!

We zijnpas 2 dagen verder, maar Jurgen en ikhebben alweer heel veel gedaan en gezien van het mooie (ei)land! Door de warmte en doordat het vroeg licht wordt, zijn we iedere keer vroeg wakker (voor 7 uur). Zo hebben we mooi een lange dag. Na het ontbijt hadden we even gekeken hoe we naar de Albert Heijn moesten rijden, want daar boodschappen doen leek ons een beter plan dan bij de minimarket van de Chineesjes en we hadden wel al weer water nodig. We hebben het gevonden en de nodige boodschappen gedaan. Wat wel een tegenvaller is, is dat alles hier super duur is! Ookde goedkoopste huismerken.Sommige producten zijn al gauw twee keer zo duur als in Nederland, ook omgerekend in euro's. Ik was wel heel blij dat ik nu lekker hagelslag heb om op brood te doen! De boodschappen hebben we thuis gebracht en toen gingen we op weg naar Willemstad. We reden over de Koningin Julianabrug, een enorm hoge en mooie brug waar auto's van de ene kant van Willemstad (Punda) naar de andere kant (Otrabanda) kunnen rijden. Bij laatstgenoemde vonden we een gratis parkeergarage. Daar hebben we een stukje stadsmuur bekeken (Rif Fort) en hadden mooi uitzicht op de handelskade waar al die bekende, mooie gekleurde pakhuizen staan. We gingen met de veerboot naar de overkant, omdat de pondjesbrug waar je normaal overheen kunt lopenwordt gerepareerd. Daar hebben we lekker op een terrasje gezeten. Daarna hebben we de stad verkend. We liepen door de winkelstraten en zagen de drijvende markt met allemaal verse groenten en fruit. Omdat het toch wel heel warm was, wilden we op zoek gaan naar een strandje om te gaan zwemmen. Volgens Jurgen zou Piscadera baai heel mooi moeten zijn, dus deels op gevoel en met een paar bordjes zijn we daarheen gereden. Per ongeluk kwamen we eerst bij een ander strand, maar wauw wat was dat mooi!! Super blauw water en een wit strand. We zijn wel even gaan kijken, maar er zat alleen wat lokale bevolking aan de picknicktafels, dus besloten we toch verder te rijden. We kwamen bij Piscadera baai, dit was ook prachtig! Een inham met helder water tegen een berg aan. Alleen was erverder niemand en was er verder ook geen strand, dus reden we maar weer de andere kant op, richting Caracasbaai, wat een goede snorkelplaats blijkt te zijn. Ook deze baai was echt heel erg mooi, maar weer niet echt een zandstrand waar je lekker kunt liggen, dus uiteindelijk maar naar Jan Thiel gegaan en daar een mooi plekje aan het strand gevonden. Eindelijk konden we afkoelen, heerlijk!! Ook vonden we iets verderop nog een soort zwembad bij Papagayo beach. Daar ook nog heerlijk in gelegen. We vonden Zanzibar, waar Jurgen gaat werken. Hier hebben we een drankje gedaan, gegeten en met wat toekomstige collega's van Jurgen kennis gemaakt. Het was er heel gezellig en de zon ging mooi onder. Op het laatst was er nog live muziek, maar toen onze ogen al bijna dicht vielenin de strandstoelen, zijn we maar naar huis gegaan. Wat een indrukken, wat een dag, zo mooi allemaal!

Vandaag zijn we naar het huisje gereden waar Jurgen vanaf volgende week gaat wonen. Er staat een groot hek omheen, dus er was verder niet heel veel te zien. Daarna gingen we weer naar Zanzibar, omdat Jurgen werkoverleg had. Ik ben toen heerlijk gaan zwemmen en dat hebben we de rest van de dag eigenlijk gedaan. Terug naar huis was de eerste keer dat ik auto reed. Wel even wennen dat verkeer op de doorgaande weg voorrang heeft en niet verkeer van rechts, maar het ging prima :) Weer thuis heb ik de eerste was gedraaid en verder lekker niks.

Tot de volgende keer! Liefs ook van Jurgen

Haralt, Ciska en Fien

Leuk om jullie avonturen op deze manier te volgen en lekker dat jullie nog een paar dagen vrij hebben. Fijn weekend en succes op de eerste werk/stage dag!

Chris..

NIIIIICE! Klinkt lekker. Goed om te lezen dat jullie het mooi hebben!

XXXX

Pa en ma Lucas

Fijn dat jullie zo genieten. Ziet er ook prachtig uit op de foto's. Nog veel plezier! Groetjes van ons.